Inpro
Grupa INPRO w 2018 roku zwiększyła wynik netto o 35%
04kwi2019

Grupa INPRO w 2018 roku zwiększyła wynik netto o 35%

Grupa INPRO podsumowała wyniki finansowe za 2018 rok. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży osiągnęły wartość bliską 259 mln zł, co stanowi o 28% więcej niż w okresie porównywalnym. Zysk netto za 2018 wzrósł w odniesieniu do 2017 roku o 35% do poziomu 40,9 mln zł. Po raz kolejny Grupa wypracowała rekordowy poziom transakcji przedsprzedaży – od stycznia do grudnia 2018 r. sprzedała łącznie 801 mieszkań i domów jednorodzinnych netto.

W minionym roku Grupa INPRO wypracowała skonsolidowane przychody ze sprzedaży na poziomie 259,0 mln zł, co stanowi o 28% więcej niż w poprzednim roku. Wypracowany zysk netto wyniósł 40,9 mln zł wobec 30,3 mln zł rok wcześniej. Poprawa rentowności Grupy związana była przede wszystkim ze wzrostem rentowności netto spółek zależnych: inBet Sp. z o.o. oraz Hotel Mikołajki Sp. z o.o., przy utrzymanym poziomie rentowności działalności deweloperskiej.

Coraz większy udział przychodów w Grupie ma segment prefabrykatów – w ostatnich latach spółka inBet Sp. z o.o. zanotowała bardzo dynamiczny wzrost dochodów, zysk brutto w 2018 roku wzrósł o 51% w porównaniu do 2017 roku. Spółka ta przechodzi gruntowną modernizację, w ubiegłym roku zakończyła się instalacja nowej linii do produkcji ścian zespolonych i Zarząd INPRO SA widzi duże szanse na dalszy rozwój tego segmentu i wzrost jego rentowności.
 
„W 2018 roku, jako jeden z nielicznych deweloperów w Polsce, mogliśmy pochwalić się wzrostem poziomu transakcji sprzedaży w 2018 roku w porównaniu do roku poprzedniego. Jednocześnie utrzymaliśmy wysoki poziom liczby lokali wprowadzonych do oferty, pomimo dużych wyzwań po stronie podażowej. Bardzo nas cieszy dynamika wzrostu przychodów i zysku netto, która wyniosła  odpowiednio 28% i 35%” – zauważa Piotr Stefaniak, Prezes Zarządu INPRO SA.
 
W 2018 roku Grupa INPRO zanotowała najwyższy w swej historii poziom przedsprzedaży. Od stycznia do grudnia 2018 r. sprzedano łącznie 801 mieszkań i domów jednorodzinnych netto (w rozumieniu umów przedwstępnych uwzględniających rezygnacje). Dla porównania w roku 2017 Grupa sprzedała 739 lokale, a w roku 2016 sprzedała 388 mieszkania i domy. W 2018 roku Grupa przekazała nabywcom 679 lokali, co stanowi kolejny rekord, dla porównania w 2017 r. wydano 433 lokale. Zgodnie z założeniami w okresie sprawozdawczym Grupa zakończyła prace przy 6 przedsięwzięciach deweloperskich, w ramach których łącznie wybudowano 543 lokale.
 
Wysoki popyt na produkty sprzedawane przez Grupę motywował do powiększenia oferty mieszkań – w 2018 roku INPRO SA oraz PB Domesta Sp. z o.o. wprowadziły do sprzedaży łącznie 778 lokali.
 
Zarówno INPRO SA, jak i Przedsiębiorstwo Budowlane DOMESTA Sp. z o. o., kontynuowały w ubiegłym roku strategię rozbudowy banku gruntów, zapewniającego warunki do dalszego rozwoju Grupy. Bank ziemi obu spółek powiększył się w 2018 roku o 61,3 tys. m2  gruntów.
 
W bieżącym roku Grupa planuje wprowadzić do oferty 1.035 nowych mieszkań i domów w różnych segmentach i lokalizacjach. Nowe projekty przygotowywane przez Grupę, które zasilą ofertę sprzedażową w roku 2019 to: Osiedle Debiut w Pruszczu Gdańskim etap III (93 lokale), City Park etap II w Gdańsku (189 lokali), Osiedle Wróbla Staw domy jednorodzinne etap II (4 domy), Golf Park etap D (4 domy jednorodzinne), Osiedle Brawo w Pruszczu Gdańskim (127 lokali), Osiedle Start w Gdańsku (160 lokali), Osiedle Ostoja w Rumi (138 lokali), Osiedle Nowa Niepołomicka etap II w Gdańsku, budynek nr 1 (48 lokali) i nr 2 (44 lokale), Osiedle Havlove w Gdańsku, budynek 4-5 (46 lokali), nr 8-9 (46 lokali), nr 10 (46 lokali), Osiedle Traffic w Gdańsku, budynek C (90 lokali).
 
Zobacz pozostałe informacje prasowe

Możesz wybrać dowolną liczbę tematów otrzymywanego biuletynu:


tel. 58 340 03 81 Napisz do działu sprzedaży